Rekolekcje “Jezus zmartwychwstał, czas w to uwierzyć!”

16 marca o godzinie 17.00 plutony: I Wschód i II Zachód spotkały się na dworcu kolejowym w Mińsku Mazowieckim, aby stamtąd wyruszyć do Szkoły Podstawowej w Górkach na harcerskie rekolekcje  – „Jezus zmartwychwstał, czas w to uwierzyć”.

W pociągu dołączyliśmy do  8 Siedleckiej Drużyny Harcerek  “Ventus”. Dojechaliśmy na stację w Dębem Wielkim, a stamtąd wspólnie, nie bacząc na zamieć szalejącą wokół, pomaszerowaliśmy dalej,  by trafić do miejsca noclegu. Wkrótce  do szkoły dotarł także Pluton III Jeruzal.

Rozpakowaliśmy swoje rzeczy w salach. Potem była okazja do skorzystania z sakramentu pokuty. Po uporaniu się z grzechami, przedstawiliśmy się sobie nawzajem i graliśmy w różne gry, ułatwiające poznanie się i integrację naszej grupy. Następnie wzięliśmy udział we Mszy Świętej sprawowanej przez księdza Marka Jeznacha, a pod koniec dnia odbyło się świecowisko oraz wspólnie rozważaliśmy stacje drogi krzyżowej.

Drugi dzień rekolekcji rozpoczęliśmy na sali gimnastycznej. Po śniadaniu odbyły się zajęcia z odmawiania różańca  i wspólna modlitwa. Razem odmówiliśmy dwie części różańca. Potem miłe druhny z Siedlec uczyły nas pląsów. Kolejnym punktem dnia był apel, na którym kilka osób otrzymało chusty.

W ramach przedobiednich rekreacji odbyła się gra terenowa, podczas której zdobywaliśmy informacje o błogosławionym ks.  Wincentym Frelichowskim. Następnie nadszedł czas na  długo wyczekiwany przez wszystkich obiad. Po powrocie posprzątaliśmy szkołę. Kulminacyjnym punktem rekolekcji była Msza Święta z udziałem rodziców. Odprawił ją ksiądz Janusz Kopczyński, proboszcz parafii św. Antoniego z Padwy w Mińsku Mazowieckim. Na zakończenie rekolekcji odbył się apel podsumowujący. Każdy dostał naszywkę rekolekcji, a patrol, który wygrał grę dostał nagrody.

Rekolekcje uważam za bardzo udany wyjazd. Na pewno każdy z nas pogłębił swoją wiarę i przygotował się do Świąt Wilekiej Nocy.